امنیت شغلی با رویكرد ایمنی و سلامت و نقش آن در نگهداری كاركنان

این مقاله به بررسی یكی از عوامل مهم نگهداری كاركنان یعنی ایمنی و سلامت حرفه‌ای می‌پردازد در ابتدا تعریف و مفاهیم مربوط ارائه می‌شود و سپس روش‌های متداول بررسی و اقدام در زمینه بهداشت و ایمنی محیط كار نام برده شده و به قوانین ایمنی و سلامت حرفه‌ای در ایران اشاره می‌گردد

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
تعداد صفحات 33
حجم فایل 35 کیلو بایت
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

این مقاله به بررسی یكی از عوامل مهم نگهداری كاركنان یعنی ایمنی و سلامت حرفه‌ای می‌پردازد. در ابتدا تعریف و مفاهیم مربوط ارائه می‌شود و سپس روش‌های متداول بررسی و اقدام در زمینه بهداشت و ایمنی محیط كار نام برده شده و به قوانین ایمنی و سلامت حرفه‌ای در ایران اشاره می‌گردد. همچنین فرهنگ، سخت افزار و سیستم‌ها كه عوامل كلیدی در ایمنی و سلامت حرفه‌ای هستند مورد بررسی قرار می‌گیرند. مواردی راهنما به منظور ارزیابی عملكرد ایمنی و سلامت ارائه می‌شود. انواع برنامه‌های ایمنی بر مبنای مشوق و برمبنای رفتار تحلیل می‌شوند. بعد از این مطالب استرس مرد بررسی قرار می‌گیرد. پس از تعریف استرس و عوامل بوجود آورنده آن، عواملی كه بر آن اثر گذاشته و از آن اثر می‌پذیرند، بررسی شده و سپس راهكارهایی در چارچوب مدیریت استرس برای بهینه كردن آن ارائه می‌شود.

كلیدواژه : ایمنی و سلامت حرفه ای؛ امنیت شغلی؛ خطر بالقوه؛ بهداشت محیط كار؛ برنامه های ایمنی؛ استرس؛ فشار روانی؛ مدیریت استرس؛ ایمنی؛ شغل

فهرست مطالب

چکیده

– مقدمه

امنیت شغلی در آینده

تعاریف و مفاهیم ایمنی و بهداشت كار

روش‌های متداول بررسی و اقدام در زمینه بهداشت و ایمنی محیط كار

قوانین دولتی و ایمنی و سلامت حرفه‌ای

قوانین ایمنی و سلامت حرفه‌ای در ایران

موازین مربوط به ایمنی و بهداشت كار

مدیریت ایمنی و سلامت محیط كار

عوامل كلیدی بهبود ایمنی و سلامت حرفه‌ای محیط كار

فرهنگ

سیستم ها

سخت افزار

اجزای برنامه ایمنی

ارزیابی عملكرد ایمنی و سلامت

موارد راهنما به منظور ارزیابی عملكرد ایمنی و سلامت

چگونگی ایجاد یك برنامه جامع كنترل مخاطرات بالقوه

انواع برنامه‌های ایمنی

برنامه‌های ایمنی بر مبنای رفتار

برنامه‌های ایمنی بر مبنای مشوق

نظرات جاری در ایمنی و سلامت

استرس

استرس شغلی

سندروم سازگاری عمومی

ایجاد كننده‌های استرس

منابع استرس

علل كاری استرس

بار زیاد كاری

فشار كاری كم

نوبت كاری

روابط بین شخصی

تغییر

جو سازمانی

محیط فیزیكی

ابهام نقش

عوامل شخصی

عوامل خارجی

شرایط اقتصادی

مقررات و قوانین دولتی

مسافرت

ارزش‌های جامعه

جرم و جنایت

موضوعات خانوادگی و شخصی

استرس و عملكرد كاری

رابطه استرس و ترك خدمت و سبك رهبری

تصمیم گیری و استرس

علائم استرس

مدیریت استرس

استراحت

ورزش

رژیم غذایی

صحبت كردن

برنامه ریزی و مدیریت زمان

تفویض

ده راه كه مدیریت بوسیله آن می‌تواند استرس كار كنان را در حین كار كاهش دهد

نتیجه گیری

مراجع

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

جعبه دانلود



شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *